این کتاب اکنون پیشینه ای بسیار طولانی از علایق من را در خود دارد. یادآوری اینکه این کتاب نخستین بار نزدیک به ربع قرن پیش منتشر شده، ترس آور است. از آن زمان تاکنون کتاب به طور مرتب تجدید چاپ شده است و بسیاری از افراد آن قدر لطف داشته اند که ابراز کنند از این کتاب در مطالعات، تحقیقات و یا در پیشبرد فرایند طراحی شان بهره جسته اند. نیازی به گفتن نیست که بسیاری هم انتقادهایی به بعضی ایده های کتاب وارد کرده اند که بیشتر بحث های آنان در روند ویرایش های گذشته تا ویرایش چهارم حاضر مورد توجه قرار گرفته است.
از ابتدا قرار نبود این کتاب تجویزی باشد و هنوز هم همین طور است. این کتاب تلاشی است برای گرد آوردن بیشتر دانسته های من در مورد طراحی. دانسته هایی که طی سال ها پژوهش بدست آمده و البته به آموزش طراحان با پیشینه های متفاوت نیز مربوط است. من به دانشجویان معماری، طراحی داخلی، طراحی صنعتی، طراحی شهری و برنامه ریزی شهری، گرافیک منظر، و نیز سازندگان دنیای مجازی مانند وبگاهها و فیلم های پویانمایی درس داده ام. در زمینه ارگونومی و نیز طراحی سیستم ها و برنامه نویسی کامپیوتر تدریس کرده ام. این دانشجویان بارها باعث شعف، غافلگیری و سرگرمی من شده اند. آنها همیشه به من چیزهای تازه یاد داده و گاهی نیز مرا شگفت زده کرده اند. جذابیت و امتیاز چنین دانشجویان تازه کاری در این است که تشخیص نمیدهند بعضی چیزها دشوار به حساب می آید، و هر از گاهی نشان می دهند که تبدیل پیچیده به ساده و حل مسائل رام نشدنی امکان پذیر است. از همین رو، طراحی دارویی است تا این حد دلفریب، البته کرارة فرساینده و آزاردهنده. من توفيق ملاقاتسیزدها طراحان فوق العاده ای را داشته ام که برخی از آنها بسیار مشهور با مورد ایده های این کتاب بحث و گفتگو کرده ام. اغلب طراحان بسيا این بحثها، به من گوشزد می کنند که طرح هایشان را بسیار ساده تر توانند توصیف کنند. در عمل، معمولا معلوم می شود که آنها بسیار بیش فکر می کردند قادرند در مورد فرایند طرح هایشان حرف بزنند. ممکن بسیاری از خوانندگان عجیب باشد که من در مورد اثر نهایی بعضی از این طر نسبتا کم حرف می زنم. حقیقت امر این است که در مورد اینطرح بسیار و تمرکز بر فرایند آن عذری نمی طلبم. فرایندشان قلم فرسایی شده، بنابراین، من در اینجا به خاطر کم حرف زدن از حاد یار مشهور بوده اند. با آنها.طراحان بسیار موفق، در ابتدای |یار ساده تر از فرایند خود می و آنها بسیار بیشتر از آنچه قبادند. ممکن است برای بعضی از این طراحان موفق این طرح بسیار بیشتر ازاگر قرار بود نوشتن این کتاب را هم اکنون از ابتدا شروع کنم احتمالا به روش متفاوتی این کار را انجام می دادم. از زمانی که این کتاب برای اولین بار چاپ شد، م. دو کتاب دیگر با موضوعات مرتبط نگاشتم: طراحی در ذهن و طراحان چه می دانند. کتاب دوم در واقع همراه کتاب حاضر محسوب می شود. ویرایش چهارم طراحان چگونه می اندیشند را در پرتو تحقیقات اخیر و همچنین با علم به اینکه طراحان چه می دانند منتشر شده است، بازنگری کردم. همراهی مؤثر این دو کتاب نمایانگر تفکرات اخیر من است. ویرایش حاضر دو فصل کاملا جدید در انتها دارد. دو فصل ویرایش اساسا به نحوه انتقال دانش سوم کتب درباره طراحی با نقشه ها و طراحی با رایانه ها حذف شده. هر دو آن فصول طراحی بین ذهن انسان و برخی بازنمایی های بیرونی مربوط بود. ایده های اصلی حاصل از آن مطالعات را اکنون می توان به شکلی بسیار بسط یافته تر در کتاب طراحان چه می دانند یافت. اولین فصل جدید این ویرایش در مورد ایده طراحی به مثابه گفتگو بحث می کند. این دیدگاه از طراحی، نه تنها از زمان انتشار این کتاب در اذهان عموم شکل گرفته، بلکه هم اکنون روشی برای فکر کردن به بسیاری از موضوعات مهم درباره روش هایی که طراحان به صورت گروهی، با نقشه ها و با رایانه ها کار می کنند، به دست می دهد. در دومین فصل جدید سعی کرده ام دامنه فعالیت هایی که به عقیده من، فرایند طراحی را تشکیل می دهد. در این فصل همچنین، بعضی از درس هایی که در مورد نحوه کار طراحان واقعا خبره و تفاوت آن با روش کار طراحان مبتدی به تازگی بر ما آشکار شده است، تلخیص و بیان می شود.